محمد رضا شوق الشعراء:اگر سازمان اتوبوسرانی هم از سازمان تاکسی رانی پیروی کند، چه بر سر خیابانهای شهر خواهد آمد!؟
با کدام مجوز و کدام قانون، قسمتی از خیابانهای عمومی شهر در انحصار تاکسی های خصوصی شهر قرار گرفته!؟
با ابتکاری خلاقانه و سرشار از تفکر و هنر و برنامه، برای اولین بار در جهان و آنهم در یزد، کاری که توسط ژاپنی ها و آلمانی ها و کره ای ها و فرانسوی ها و افغانستانی ها و عرب ها انجام نشده، توسط فکوران اندیشمند و دانشمند مستقر در سازمان تاکسی رانی یزد، با صرف کلی بودجه و هزینه، انجام شده و در ابتدای بعضی از خیابانهای شلوغ و اصلی و کم عرض یزد، همچون خیابان امام خمینی و فرخی و دهم فروردین و میدان ابوذر، قسمتی از خیابان با موانع استوانه ای ترافیکی (دانه ای شصت هزار تومان!) در انحصار تاکسی تاکسی داران محترم درآمده و بیست و چهار ساعت شبانه روز، چه وقتی که در خیابان پرنده پر نمی زند و چه در شلوغترین ایام روز، تاکسی ها به صف پارک می شوند تا مسافری را سوار کرده و جابجا کنند، البته اگر مسئولان و مدیران شهرداری اول فکر می کردند، شاید هیچوقت این کار مس... و سوال برانگیز را انجام نمی دادند و اما در شهری که بسیاری اول کار می کنند و بعد فکر! چرا نباید سازمان تاکسیرانی هم کاری را که دیگران انجام می دهند انجام ندهد!؟
براستی! مدیران امروز شهرداری می دانند فلسفه وجودی ایستگاه تاکسی چیست!؟ و ایستگاه تاکسی چه مفهوم و کاربردی دارد!؟
کدام شرکتی موانع استوانه ای ترافیکی را تولید و به شهرداری یزد می فروشد!؟
قیمت هر دانه از این موانع استوانه ای ترافیکی چند است!؟
راهنمایی و رانندگی یزد براساس کدام منطق و قانونی با این سد کردن خیابان سازمان تاکسی رانی موافقت نموده است!؟
در کدام از شهرها و روستاهای جهان این تفکیک خیابان برای تاکسی بدین صورت اجراء شده است!؟
سازمان تاکسی رانی برای خرید محل انحصاری توقف تاکسی ها در کنار خیابان، پولی به شهرداری پرداخت نموده است!؟
اگر خدای ناکرده موتوسیکلت سواری با این موانع ایجاد شده تصادف کند، مقصر موتورسوار است یا سازمان تاکسی رانی و راهنمایی و رانندگی!؟
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
جمعه 29,نوامبر,2024